بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ظهر داشتم یه مطلبی میخوندم در مورد درونگرا بودن اولش یه توضیحی در مورد تعریف درونگرایی و اینکه درونگرا ها با برون‌گرا ها چه فرقی دارن توضیح داده بود. اینکه درون‌گرا ها زمانی که خیلی معاشرت می‌کنن انرژیشون تحلیل میزه باید با خودشون خلوت کنن و تنها باشندتا دوباره انرژیشون ریشارژ بشه اما برون‌گرا ها در واقعا از اون جمع و معاشرت کردن انرژی می‌گیرن. و بعد هم هشت تا نشانه ی درون‌گرا بودن رو گفته بود. بخش دیگه‌ای رو هم به این اختصاص داده بود که چه تفکرات غلطی در مورد درون‌گرا ها هست. اینکه خجالتی‌ان یا دچار اضطراب اجتماعی‌ان(social anxiety) تفکر غلطیه که ممکنه بعضی‌ها راجع به ما داشته باشن. مثلا یکی از دوست های من که خیلی هم برون‌گرا و اجتماعیه وقتی که چهارم پنجم اینا بودیم برای من یه نقاشی کشید و زیر نقاشی‌ها یه توضیحاتی نوشت، خلاصه ی اینها این بود: اگر میخوای با کسی دوست بشی و کسی بهت نزدیک میشه مشکل خودتو بهشون بگو تا یه دفعه متعجب نشن از رفتارت.

همون‌طور که گفتم ما اون موقع چهارم بودیم و من از این دوستم ناراحت نیستم البته بگذریم که اون زمان با دیدن این فکر کردم این درون‌گرا بودن من یه مشکله و من یه آدمی‌ام که مشکل‌دار عه در کل این تصوریه که توی ذهن یه دختر چهارمی که برون‌گراست به وجود میاد. من اون زمان متوجه نمی‌شدم چرا یه نفر اصلا باید حرف بزنه معتقد نبودمدبه حرف زدن یه چیز چرت به نظرم میومد و خیلی علاقه‌ای به حرفای اضافه نداشتم ، نه اینکه حرف نزنم ولی مثلا چرا باید می‌گفتم دیشب فلان شامو خوردیم و منم فلان کارو کردم و فلان چیز فلان شد؟ اما اگر کسی در این مورد صحبت می‌کرد گوش می‌کردم و می‌دونستم اون این‌طوریه که حرف میزنه و از این کارم ظاهرا بدش نمیاد. 

شایدم به خاطر کم حرف بودنم واقعا به نظر هر کسی مشکل‌دار بودم در هر صورت میخوام بگم میخوام در اسرع وقت به اون دوستم بگم که درون‌گرا بودن به اندازه برون‌گرا بودن طبیعیه و امیدوارم وقتی اینو بهش بگم بهم بگه دیگه خیلی وقته که خودم فهمیدم اینو و منم بگم چه خوب ، منم فهمیدم باید بیشتر حرف بزنم.

به کجا رسید بحث😂

اون مطلبه خیلی خیلی جالب بود با اینکه یه جورایی میدونستمشون اما انگار خوندنشون بهم یه آرامشی داد و با خوندنش به خودم گفتم اشکال نداره اگه بگی درون‌گرا بودن یعنی چی و باید بگی چون اینطوری بقیه هم به اطرافیانشون می‌گن و شاید حتی به بچه‌هاشون بگن چی بهتر از این؟ 

توی اون مقاله نوشته بود حدود ۲۵ الی ۴۰ درصد مردم درون‌گرا ان و من جا خوردم فکر می‌کردم خیلی بیشتر باشیم (انگار یه قومیم😂) 

این خود مطلبه ، اگر حوصله داشتید و براتون جالب بود بخونیدش:)

+میخوام یه‌کاری کنم آرشیو مردادم کداقل با سی و یکی مطلب پر بشه 😁

++بلا ، اون آهنگی که برای اون نهنگ بود ..... خیلی قشنگه ، حس و بوی اون نهنگو میده و من انقدر گوشش میکنم نا بلکه بتونم حسش کنم واقعا حس تنهایی میده ... فقط آهنگسازشو ببینم و بپرسم خود نهنگه نبوده که این حسو داشته؟:")

+++این مثبتا چرا اینقدر لذت بخش شدن؟

به خاطر ادای احترام به اون نهنگ هیچ آهنگی نمیذارم ، لطفا برید آهنگ بالای این پستو گوش کنید فقط